Їзда по бездоріжжю

На ринку представлено чимало кросоверів з безступінчастими коробками передач, які обмежують сферу застосування машин даного типу. На офроуді навантаження особливо високі, тому ресурс CVT при регулярній позашляховій експлуатації з частими пробуксовками і необхідністю проходити грязьові ділянки ходом, ресурс агрегату вичерпається дуже швидко. Знову виникає питання, чому? Справа в тому, що ковзання або пагорби STURM провокує нагрівання шківів і поясу. До речі, зачіп коліс з опорною поверхнею після проковзування згубний для агрегату. в цей момент ланцюг або ремінь можуть проскакувати, задираючи поверхні шківів.

Початок руху

Не всі знають, як правильно їздити на коробці варіатор, а особливості є. Так, якщо була тривала стоянка, тоді масло тече у картер. Через низьку температуру збільшується в’язкість масла, а його тиск після запуску двигуна надзвичайно низький. Якщо ви негайно почну рухатися, то буде нафтове голодування та інтенсивний одяг. Після запуску, вам потрібно дати час автомобіля, щоб розігріти, це вже написано вище.

здесь ваш код

їздити, toyota

Те саме можна сказати і про нейтральне становище при коротких зупинках. При русі В “нейтральний” Тиск масла всередині коробки стає нижче. Після перекладу до звичайного режиму масло просто не має часу, щоб подаватися до потирання поверхонь. Ось що кажуть, як кажуть, як їздити на варіаторі пробки, краще використовувати режим D. Варіатори призначені для роботи в цьому режимі і з короткими зупинками.

здесь ваш код

Який варіатор не подобається

Такі протиріччя виникають через те, що люди використовують свої автомобілі в різних умовах і по-різному відносяться до коробки. У тих, хто вважає варіатор звичайним «автоматом», досить швидко в ньому розчаровуються, і ті, хто в курсі з чим його їдять, умудряються пройти досить великий кілометраж. Щоб дізнатись, як їздити на варіаторі, давайте справимося з тим, що любить CVT.

Монотонність. Повзти в пробках, довго їхати трасою з високою швидкістю, особливо на круїз-контролі, варіатор не любить. гріється. Багато в чому це відбувається через те, що пластинчастий (як і штифтовий) ремінь у таких режимах працює в крайніх положеннях з максимальним вигином, що призводить не тільки до нагрівання, а й до швидкого розтягування.

здесь ваш код

Повільне навантаження. Дуже часто, варіатори невдачі після ковзання колеса. Для CVT, це не так страшно самозайшовши шини, скільки різка зупинка колісного колеса раптово відстає від твердого грунту. Такі речі відбуваються з іншими перешкодами, наприклад, потрапляючи в бордюр або відкритий люк. Один невдалий удар і ремінець листя куртки на конусах. А далі «капіталка» вузла.

Причіп та буксир. Хороший спосіб убити варіатор. купити причіп і щось постійно возити. До будь-якого підвищеного навантаження трансмісія буде відноситися болісно, ​​а буксирування іншого автомобіля, особливо в гору, небезпечне для CVT як ніщо інше.

Газ у підлогу. Найнебезпечніший ворог варіаторів – великий момент, що крутить. Тому важка техніка оснащується чим завгодно, навіть роботами, але не CVT. Щоразу, коли двигун працює на межі можливостей, коробка навантажується по максимуму і «пацанська» манера їзди від світлофора до світлофора, прикінчить варіатор на раз-два за короткий проміжок часу.

Робота на «холодну». Будь-який варіатор дуже чутливий до якості олії. Низькі температури властивості мастила змінюють не на краще, тому перед поїздкою в зимову пору року CVT доведеться прогрівати доти, доки робоча рідина не набуде своїх необхідних якостей. Це робиться так. Запускаєте мотор, вичавлюєте гальмо і кілька разів проходьте селектором по всіх режимах коробки.

Тому визначимо, як все-таки на ньому їздити, щоб зберегти ресурс.

Як їздити, щоб не вбити варіатор

До цього дня варіатор або CVT (continuously variable transmission. трансмісія, що плавно змінює передатне відношення) залишається «коробковою» загадкою. Одні їздять і вус не дмуть, інші ж їздять і напружуються або не їздять, але теж напружуються. Деякі зі скепсисом дивляться на безступінчастість і своєрідність управління прискоренням, коли двигун підвисає на високих оборотах, а також на ряд інших ще менш приємних моментів, про які ми поговоримо нижче.

Як правильно використовувати варіатор (CVT) у своєму автомобілі Поради

Зрозуміло, у випадку з CVT необхідно дотримуватися певних правил експлуатації, щоб «незрозуміла штуковина» прожила довго і щасливо, але які саме? Від чого варіатор випромінює дух і не дуже широке коло обмежень при експлуатації, яким доводиться платити за безступінчастий Comfort?

Як правильно їздити на варіаторі, поради з експлуатації

Сам по собі, варіатор коробка передач, без передач! А якщо передач тут немає, значить не може бути і поштовхів, стусанів, ударів при перемиканнях, економії палива теж більше в порівнянні з АКПП, здавалося б, ідеальна коробка, але ні. Плата за Comfort ресурс коробки, який у варіаторів помітно менший ніж у звичайних гідравлічних автоматів, до невеликого ресурсу можна додати також високу вартість обслуговування (заміна масла та фільтра варіатора) та дорогий ремонт, тому відповімо на питання як правильно їздити на варіаторі.

Режими роботи варіатора

Режими роботи селектора у популярних варіаторів такі ж як і на АКПП та DSG, а саме:

Існують модифікації так само з режимами S (sport) і мануальним режимом (M), найчастіше такі режими вважаються віртуальними, адже фізично режиму M у варіаторі бути не може.

Пристрій та принцип роботи

Варіаторна КПП є єдиним видом агрегатів, які дозволяють безступінчато змінювати передавальне число між трансмісією та силовим агрегатом. Транспортний засіб набирає швидкість, при цьому не збільшуючи обертів двигуна.

Конструкція CVT автомобілів Toyota RAV4 2010, 2011, 2013 та інших років випуску включають два розсувні вали. Вони взаємодіють один з одним за допомогою натягнутого між ними ремінця. Один із цих шківів з’єднується з силовим агрегатом і вважається ведучим, а другий ведений з’єднується з провідними колесами. Обидва шківи складаються з двох половинок. Коли ці елементи зсуваються один з одним, то ремінець виштовхується назовні, а коли розсуваються, він провалюється всередину. В результаті синхронної зміни радіусу частин, згідно з яким рухається ремінь, діаметр одного валу збільшується, а інший зменшується. Це сприяє плавній зміні коефіцієнта передач. Якщо розміри ведучого валу менші, ніж веденого, то транспортний засіб рухається на зниженій швидкості. З рівними діаметрами шківів, автомобілі їде в безпосередній передачі. Якщо розмір веденого валу менший, машина рухається на підвищеній швидкості.

Як зчеплення в коробках передач Toyota RAV4 2014, 2015, 2016, 2022 року випуску використовується гідротрансформаторний пристрій. Ця асамблея має великі розміри та вагу. Його присутність у дизайні дозволяє забезпечити гладкий дотик автомобіля з місця і усунути ривки при прискоренні. Завдяки використанню гідротрансформаторного пристрою транспортний засіб швидше перемикається з низької передачі на вищу, якщо водій різко натисне на педаль газу. Так що автомобіль може рухатися назад, передача використовує планетарну передачу.

Операція передачі варіатора контролюється системою керування, яка включає в себе центральний процесор, контролер, а також вузл керування валом. Блок керування відбувається на швидкості швидкості машини, оборот блоку живлення, а також положення педалі газу. Відповідно до цих даних, центральний процесор вибирає коефіцієнт передач для певного режиму їзди. Якщо інформація про обертання первинних та вторинних шківів не збігається, блок керування подає команду гідравлічної системи про необхідність змінити розмір валів. Величина робочого тиску в системі забезпечується насосним пристроєм. Той самий вузол виконує мастильні частини передач коробки передач.

Докладніше про принцип дії варіаторної трансмісії ви можете дізнатися із відео, знятого каналом Toyota Russia.

Параметр тиску в системі зазвичай визначається не оборотами силового агрегату, а підтримується пропорційним крутному моменту, що розвивається. Зі збільшенням цього показника сильніше стискаються диски, що дозволяє запобігти прослизу ремінця. Величина тиску, що утворюється насосним пристроєм, визначає швидкодію варіаторної коробки передач. Чим більше цей параметр буде, тим швидше коефіцієнт передачі зміниться. Для змащення внутрішніх деталей та компонентів використовується спеціальна мастила, призначена для відмінних від Toyota RAV4 та виробника автомобілів.

Термін служби

Тепер ми проаналізуємо, скільки стільникових коробки передач йдуть в середньому. Відповідно до оглядів власників, пристрій є надійним, а в середньому служить близько 100-150 тисяч пробілів кілометрів, а не доставляючи незручності для автомобілістів. Тільки після цього інтервалу можливі перші збої роботи коробки передач.

Плюси та мінуси CVT

Переваги варіаторних коробок передач:

  • Такі трансмісії зазвичай працюють без ривків та поштовхів. Вони дозволяють швидше розігнати автомобіль завдяки спрощеному управлінню.
  • Машина з варіатором навряд чи затихне на світлофорі або в пробці, оскільки такі авто плавно рушають з місця.
  • Економічність палива в порівнянні з класичними коробками-автомат.
  • Варіаторні коробки передач порівняно екологічні агрегати. Такі системи не випускають у навколишнє середовище стільки отруйних речовин, скільки традиційні АКПП та МКПП.
  • Чутливість коробки до неправильної експлуатації. При їзді на високих оборотах можливий вихід із ладу складових елементів коробки.
  • Необхідність періодичної обробки клиноподібного ременя спеціальним засобом. Знайти таку рідину в мегаполісі не проблема, а ось у невеликих містах та селищах пошук може спричинити складності.

Врятувати рядового CVT: згадуємо правила їзди на варіаторі

Безступінчаста коробка передач, вона ж CVT (continuously variable transmission – трансмісія, що плавно змінює передатне відношення) істотно відрізняється за своєю анатомією від гідромеханічних «автоматів» та преселективних роботизованих КП з двома зчепленнями. Основою одиниці є два ковзаюча шківа, передача тяга з двигуна до водійських колес. Зв’язок між ними забезпечує ремінь з сталевих пластин (клінірний варіатор) або ланцюг (коливання варитора). Коли раковини шківів відволікаються в різних напрямках, ремінь або ланцюг розташований на меншому радіусі, і коли він розроблений. перейдіть до великої частини. При цьому відбувається плавна зміна передавального відношення. Як правило, роль зчеплення у варіаторах грає гідротрансформатор.

Наслідком конструктивних особливостей CVT є специфіка його роботи – перемикання у середньостатистичної КП відбувається плавно та «безшовно», викликаючи у непідготовленого водія гаму суперечливих почуттів та емоцій. Розгін у варіаторних автомобілів нерідко відбувається під монотонний гул двигуна, що підвисає на високих оборотах, але цю особливість усувають запрограмовані передачі, що імітують зміну щаблів.

У середовищі автовласників існує думка, що варіатори суцільно ламкі, проблемні і крихкі. Історії відомі не найкращі агрегати з різними конструктивними недоліками, але є і приклади зворотні. У будь-якому випадку кожен CVT любить ласку та вимагає від свого власника дотримання низки експлуатаційних правил.

Чим поганий варіатор. Терміни служби та основні поломки СТАТТІ

Напевно, рано чи пізно так і мало статися. Традиційні «автомати» вимирають, поступово віддаючи перевагу альтернативним автоматичним коробкам, серед яких підкрався і вже не першим десятиліттям атакує варіатор. Вибір автомобіля з автоматичною коробкою передач, люди часто стикаються на пропозицію придбати автомобіль з легкою, економічною та гладкою передачею рукава. Однак чутки про ламкість CVT не дають спокою. Ніж так поганий варіатор? Це дійсно краще обходити?