Контакти

Дизайн студія "Двіжок": dvigok.com.ua

Ми завжди на зв'язку:

Автоматична коробка передач у сучасних автомобілях – це комфорт водія та значно легше керувати.

Автоматична коробка передач у сучасних автомобілях – це комфорт водія та значно легше керувати. А ще це відсутність необхідності в тривалому етапі отримання навичок водія, що дозволяє уникати характерних для новачків помилок.

Разом із перевагами всім відомі й недоліки АКПП — висока ціна агрегату, його дорогий ремонт та витратне обслуговування. Останні два пункти мотивують автолюбителів уважно стежити за її станом та своєчасно проводити заміну олії в АКПП.

З трьох типів АКПП до сьогодні найбільш популярна гідротрансформаторна. У ній момент, що крутить, передається на трансмісію потоком спеціальної рідини – ATF, званої в просторіччі маслом. Відмінними рисами та функціональними властивостями ATF є:

  • в’язкість певного значення (6-8 сст), що дозволяє передавати силовий імпульс від насосного колеса до турбінного майже без втрат;
  • здатність витримувати тиск до 5 бар;
  • відсутність пробуксовування фрикційних механізмів спеціальними присадками;
  • забезпечення мастила деталей, що труться;
  • здатність охолоджувати систему, що нагрівається;
  • стійкість до окислення та спінювання;
  • низька температура затвердіння;
  • відсутність хімічної взаємодії з деталями АКПП.

Підбір інгредієнтів для отримання заданих властивостей – складне завдання, яке кожен виробник автомобілів вирішує по-своєму. У процесі експлуатації частина цих властивостей втрачається – змінюється в’язкість, рідина забруднюється продуктами фрикційних відкладень, послаблюється дія присадок.

Замена масла в АКПП: как поменять масло в коробке автомат

Ще кілька десятиліть тому заміна ATF у процесі експлуатації вважалася обов’язковою операцією після пробігу 60-100 тисяч км. Сьогодні деякі виробники оголошують свої рідини ATF вічними, що не потребують заміни до кінця життя АКПП.

У зв’язку з цим у користувачів виникає резонне питання: чи потрібно міняти масло в автоматичній коробці? Більшість експертів у сфері автомобільної промисловості та ремонту вважають, що для продовження терміну життя АКПП робочу рідину потрібно обов’язково оновлювати.

Як вибрати масло для АКПП?

Заміна олії в АКПП вимагає ретельного підбору нового складу. Найбільш вірним рішенням буде використовувати оригінальні рідини, хоча вони значно дорожчі за неоригінальні аналоги. При виборі останніх перевагу потрібно надавати відомим світовим брендам. У жодному разі не слід купувати надто дешеві варіанти.

Неоригінальні склади навіть за загальної високої якості виробництва можуть мати найгірші характеристики в порівнянні з оригінальним маслом. Наприклад, аналог може мати вищу значення коефіцієнта теплового розширення. Цей параметр не нашкодить коробці влітку, але холодною зимою через надмірне зменшення об’єму олії виникне масляне голодування, що загрожує механізму несправностей.

У деяких випадках (особливо під час обслуговування коробок-автоматів останніх поколінь) обійтися без оригінальної ATF неможливо. Пояснюється це тим, що вони надмірно чутливі до зміни складу олії та відгукуються на появу неоригінального аналога стуками та іншими несправностями. Саме так справа з коробками фірми ZF (6 ступенів).

Как выбрать масло для АКПП?

Сучасні автомати відрізняються від застарілих конструкцій збільшеною кількістю перехідних режимів, при яких фрикціони не повністю блоковані, і працюють у режимі пробуксування. Вони суттєво підвищують динамічні характеристики авто та зменшують витрату палива.

У цих умовах роботи олія повинна одночасно:

  • знижувати тертя поверхонь;
  • відводити тепло від деталей, що труться;
  • бути якісним робочим тілом гідротрансформатора.

Гарантій, що виконання цих функцій забезпечить неоригінальний аналог немає. Заміна масла в коробці автомат у цьому варіанті повинна проводитись тільки ATF-оригіналом. Підтвердження цього факту дають ремонтники, які констатують надмірне зношування фрикціонів, що працюють на неоригінальному заміннику. Зазначено, що сам водій жодних змін у роботі коробки за такої заміни може і не помічати.

Як замінюють олію в АКПП?

Крім явної користі заміни олії в АКПП, цьому процесу властивий і недолік. Він полягає в тому, що свіже масло має більш високі миючі характеристики.

При повній заміні всього обсягу рідини ця властивість призводить до змиву великої маси відкладень, що накопичилися на внутрішніх поверхнях, які, просуваючись далі з потоком, забивають соленоїди гідроблоку. Автомобіль реагує на це ривками та затримками вмикання передач.

Така реакція зношених АКПП настільки передбачувана, що професійні ремонтні фірми беруть з власників розписку отримання попередження про можливе погіршення роботи коробки після повної заміни масла.

Поміняти масло в коробці автомат можна кількома способами:

  • щадна заміна;
  • звичайна часткова заміна;
  • повна заміна.

Якщо пробіг автомобіля становить понад сто тисяч кілометрів, історія обслуговування АКПП попередніми власниками невідома, а олія має чорний колір та горілий запах, то найкращим варіантом оновлення рідини буде його щадна заміна.

Вона полягає у зливі двох-трьох літрів із загального обсягу заправки, що становить близько 10 літрів. При цьому піддон не знімають та фільтр не замінюють. Замість злитого заливають до потрібного рівня нову олію та експлуатують автомобіль як завжди. Через 1000 км пробігу операцію повторюють. На наступному етапі слід виконати часткову заміну.

Зазвичай часткова заміна олії в АКПП проводиться:

  • при плановому оновленні рідини ATF, коли автомат перебуває у повній справності;
  • при виконанні відновлювального процесу АКПП з невідомою історією та пробігом понад 100 тис. км після двох-трьох щадних етапів заміни (дивися вище).

Операція звичайної часткової заміни включає зняття піддона, заміну фільтра і злив всього доступного об’єму масла без використання апаратних методів видавлювання. За такої технології витягується приблизно п’ять літрів ATF (половина заправного об’єму).

При повній заміні олії з АКПП витягують практично всю заливальну рідину. Для цього використовують спеціалізовану установку, яку приєднують до гідросистеми коробки. Під створюваним нею тиском старе забруднене масло вичавлюється новим, чистим, що реєструють візуально за допомогою прозорих трубок.

Апаратна заміна олії в АКПП має свої плюси та мінуси. Перевага – швидка і практично 100% заміна витратної рідини. Недолік технології — сильний стрес для АКПП через забивання гідроблоку та соленоїдів змитими новим маслом відкладеннями, що може спричинити проблеми з функціонуванням агрегату. Тому повну заміну застосовують у крайніх випадках:

  • коли залитою виявилася не підходяща рідина та її використання завдає явної шкоди агрегату;
  • після капітального ремонту АКПП, при якому вся олія була злита, та подальшого складання;
  • при заміні масла на відносно новій коробці з пробігом до 100 тисяч км, коли кількість відкладень ще не створює ризику забруднення гідроблоку.

Повна заміна масла без наслідків для роботи самої АКПП можлива лише за невеликого пробігу автомобіля. При аналогічній зміні олії у зношеній коробці із сильно забрудненою рідиною ймовірність відмови механізму після процедури дуже висока. У цьому випадку міняти масло вже пізно – коробку потрібно капітально ремонтувати.

Про регламент заміни олії в АКПП

Сучасні уявлення фахівців про необхідність заміни олії в АКПП та регламент цих операцій включають наступні пункти:

  • міняти олію в АКПП потрібно;
  • перша часткова заміна зі зняттям піддону та заміною фільтра має відбуватися при пробігу 80-100 тисяч кілометрів;
    за важких умов експлуатації першу часткову заміну варто провести вже після 60-тисячного пробігу;
  • наступні часткові заміни повинні проводитися кожні 40-50 тисяч кілометрів, зняття піддону та заміну фільтра можна виконувати через один раз.

Деякі авторитетні автомеханіки вважають, що чим частіше замінюється олія в АКПП, тим краще для неї. На питання, через скільки км міняти масло в коробці автомат, вони відповідають: «Кожні 30-40 тисяч км».

Автоматична КПП – один із найдорожчих механізмів в автомобілі. Щоб максимально продовжити його нормальну роботу, варто пунктуально виконувати розпорядження виробника як щодо термінів заміни витратної рідини ATF, так і на вибір якісного аналога.

Share:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *